SOCIAL MEDIA

Monday 1 May 2023

HARI RAYA DENGAN SHAKLEE

Assalamualaikum Hi !

Salam Syawal ke-10.

Macam mana raya korang ? Bila dah hari raya ni, memang yang paling best part makanan la kan ?! Yelah kan raya setahun sekali, hari raya la nak makan ketupat, lemang, rendang, lontong. Belum masuk lagi kuih raya, kek kek. Sedapnya kan ?!

Bila puasa pakat ramai turun berat kan ? Berapa kg korang dah lost ? Haaaa dah 10 hari beraya ni dah timbang berat ke 😆

Jom fiqa share apa fiqa macam mana tips fiqa beraya dengan Shaklee .

TIPS HARI RAYA DENGAN SHAKLEE

1. Elakkan minum manis

Macam susah kan ?! Yelah semua open house wajib ada air manis kan ? Dengan cuaca panasnya, memang masuk rumah wajib cecepat minum air sesejuk manis. Tapi air manis ni la salah satu punca berat naik mendadak tau. Apa option yang kita ada ? Boleh ambil Performance Drink Lemon Lime dari Shaklee. Confirm segar ! Bancuh sejuk sejuk. Menyegarkan dan hilang haus tu.




2. Kawal portion makan

Fiqa faham musim raya ni semua kita nak makan kalau boleh. Tengok itu ini teringin. Sedap kan menu hari raya. Mestilah kena makan , raya hari bergembira hehe. Seeloknya, ambil la dalam keadaan cukup untuk merasa. Asalkan dapat makan betul tak ?




3. Lebihkan pengambilan protein

Diawal pagi korang boleh ambil protein shake dulu. Mudah ja shake shake 5 minit terus minum. Korang tahu tak , protein shake membantu mengurangkan selera makan, mengurangkan rasa lapar dan mengurangkan paras hormon ghrelin dan tingkatkan hormon kenyang.

Macam fiqa, fiqa consume ESP & Cinch Shake dari Shaklee. Paling banyak membantu untuk mengawal nafsu makan dihari raya.





4.  Amalkan minum Teh Hijau

Teh Hijau memang terkenal untuk mereka yang nak kurus & kawal selera makan. Fiqa sendiri amalkan teh hijau dari Shaklee iaitu Cinch Teamix. Ada kandungan Red, Green & White Tea. Cinch Teamix ni membantu untuk pembakaran lemak dengan lebih cepat dan tingkatkan satiety iaitu hormon kenyang.




5. Ambil Set Detox Shaklee

Bila beraya kan macam macam juadah kita dah makan, proses detok pun akan terjejas. Jom ambil Herb Lax untuk fokus membantu mudah membuang dan mengeluarkan toksin bila dah berlebihan makan. Best ambil Herb Lax sebelum tidur, pagi esok rasa perut kempis ja.

Lagi satu agen detok yang best Alfalfa. Alfalfa membantu membuang angin, menyingkirkan kolesterol, membersihkan hati, kolon, dan darah.





6. Ambil Set “Cholesterol Blocker”

Dua item untum penyekat kolesterol dalam Shaklee ialah Omega Guard & Phytocol-ST. Phytocol-ST akan menghalang penyerapan kolesterol dari usus dan membantu mengurangkan kadar kolesterol dalam darah. Selain daripada bagus untuk kawal kolesterol yang tinggi, Omega Guard bantu untuk masalah sendi dan jantung.




Akhir kata dari Fiqa, Selamat Hari Raya.

Di Hari Raya yang mulia, jangan lupa makan kena berpada pada. Hehe

Nak order Set Shaklee dengan Fiqa, boleh whatsapp Fiqa disini ya <tekan untuk whatsapp


#BlogMegaShaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023



No comments :

Post a Comment